Az 1950-es és 1960-as években a mail art a művészek és a gyűjtők körében egyaránt népszerű művészi kifejezési formává vált, mivel módot kínált arra, hogy kapcsolatot teremtsenek másokkal, és megosszák munkáikat a globális közönséggel.
A mozgalom fontos alakjának tekinthető Ray Johnson (akit gyakran a mail art atyjaként emlegetnek) művész megalapította a New York Correspondence School nevű iskolát. Johnson termékeny művész volt, aki több ezer mail art művet készített és küldött el alkotók, gyűjtők és barátok hálózatának szerte a világon. A posta intézményét és infrastruktúráját arra használta, hogy kapcsolatot teremtsen másokkal, hogy megossza munkáit, és hogy a művészi kifejezés új formáit fedezze fel.
Az 1960-as években a mail art művészei, például Robert Filliou saját hálózatokat alakított ki, míg mások, pl. (a Fluxus neodadaista irányzat alapítója), George Maciunas, nemzetközi eseményeket szerveztek, ahol a résztvevők a különböző országok között küldtek műalkotásokat – természetesen postai úton.
Az 1970-es évekre a mail art egyre népszerűbbé és a populáris kultúra fontos részévé vált; A mail art ma is népszerű sok ember körében; számtalan online platformon lehet megosztani a világ minden tájáról származó műveket, míg egyes művészek még mindig a hagyományos postai módszereket részesítik előnyben projektjeikhez.